
Wkraczamy w decydującą fazę rozgrywek. Przed Wami przedostatni tydzień, cztery kolejki. W tabeli nie uwzględniłem jeszcze walkowerów. Na czele tabeli umocnił się
marcin_smu, któremu ciężko będzie odebrać fotel lidera.
Wszystkie pary znajdziecie
tutaj. Proszę o sprawne granie, a Llewelyna i Aureusa o dogranie zaległej partii.
Na wszystkich, którzy będą się ociągać, zostanie rzucona klątwa. Albo i dziesięć.
45 komentarzy:
woho, pierwszy wpis!
marcin_smu - Tindaloo 0:2
typowy pojedynek graczy uznawanych za dobrych. Szczęscie wyłania tylko jednego zwycięzce.
Aureus 2:0 Llewelyn_MT
Prosperity to kupa niemiłosierna. Najchętniej bym olał turniej.
wow! co ci się nie podoba w Prosperity??
Mi od kart z duration (nie pamietam nazw dodatkow) zaczał przestawac podobać sie dominion. I kazdy kolejny dodatek jest coraz gorszy. Ostatnio grałem w thunderstone i powiew świeżosci mnie oczarował.
Parę osób się pytało, więc informuję: do play-off z każdej grupy wychodzi 16 graczy. Pisałem o tym pewnie jakoś dawno temu w komentarzach, ale nie uzupełniłem w zasadach.
Dolar - marcin_smu 0:2
Fionaxxx - latajacy_pies 0:2 dla psa
Fionaxxx-Szept, 2:0. Obie partie wyrównane, w drugiej śmieszna sytuacja- od początku rzuciliśmy się do kupowania duchy i estate.
GoldenDragon - Aureus 2:0
Przemiły przeciwnik.
Pierwsza rozgrywka dłuższa 74:53 (10:31 min.)- łatwiej szło mi kontrolowanie gry.
Druga wygrana fuksem - przeciwnik totalnie zaskoczył mnie apteką i wykładanką, w porę się zreflektowałem i zaczęłem kupować prowincje 41:38 (4:19 min.)
Leon - yakos 2:0
94-73
nie lubie nowego dodatku, tutaj goons załatwiły gre
40-32
kaplica i wiedzma, ale żaden z nas nie ma 5-2. koncentruje sie na kasie i udaje mi sie szybko kupic pare 6, dowożąc zwyciestwo do mety.
Leon - latajacy_pies 1:2 dla psa.
stolarz - Leon 2:1
46-17
start 5-2 znaczaco ustawił rozgrywke
19-44
15-8
stolarz wykupił szybko 3 stosy w tym nobli, ja ratujac sie nie uratowałem
Aureus - Dolar 0:2
Szybkie partie (druga koło 4 min), obie wygrane różnicą 3 punktów.
W ostatniej partii ja kupowałem ogrody, a Aureus prowincje lecz to mi przypadł zakup ostatniej i to zadecydowało...
sarin - stolarz : 2-1
Jeszcze jedna partia na Prosperity trwająca 19 minut i mnie coś strzeli.
Aureus 2 : 0 k0rek
sarin - k0rek: 2 - 0
w drugiej rozgrywce combo council room + goons doprowadzilo do wyniku 138 : 14 w punktach l[
Sorry za spam i mieszanie w wynikach, ale z ciekawosci - co jest Waszym zdaniem nie tak z prosperity?
P.
beznadziejny pomysł na karty. kilka stanawiacych prawie kopie z poprzednich, niektore za silne i za bardzo ustawiajace rozgrywke. ogolnie najgorszy ze wszystkich dodatkow. wyciaganie kasy na siłe.
A konkrety? ktore karty sa za silne i ktore sa kopiami z poprzednich? Znam tylko karty z BSW, wiec prosilbym o konkrety.
Bo imo samo dolozenie kolonii to genialny pomysl i naprawde powiew swiezosci.
Dolar - Piotrsmu 2:0
Dwie dość długie partie, w których ogromne znaczenie miało GOONS.
105:95
78:50
Tindaloo - Cahir 2:0
Przepraszam bardzo za kłopot, ale popełniłem błąd w podawaniu wyniku. W grze Aureus - k0rek powinno być 2:1, nie zaś 2:0.
Jeszcze raz przepraszam i proszę o poprawienie.
city wieksze village
king's court wiekszy throne room
expand wiekszy remodel
grand market wiekszy market (zaskoczenie!) ;-)
i tak mozna długo
plus karty treasure ktore maja efekty jak wczesniej akcje.
a karty za mocne to wg mnie goons i cos czego nie moge sobie teraz przypomniec
marność nad marnościami
@Leon:
przyklady kart, ktore podałeś jakow 'wieksze cos' idą generalnie zgodnie z wiodącym motywem dodatku - prosperity :) I tutaj nie ma nic zlego, po prostu gra sie skonczy szybciej (ale na to mamy remedium w postaci kolonii), lub beda wyzsze wyniki koncowe. Zmienia to zdecydowanie idee deckow, bo strategia 'dociagna cala reke i nakupie ze hoho' bedzie wolniejsza niz strategia kupowania po jednej karcie, bo do tego potrzeba mniej.
Natomiast co do goons - byla dyskusja kiedys na BGG czy minion jest za mocny. Po analizie wniosek byl taki, ze jak na karte za 5 jest ok. Dzialanie +1 akcja +2kasy = silver (wiec karta za 3), drugie działanie tez nie jest jakos szczegolnie wypasione, wiec tak akurat za 5.
A goons: karta za 6 z dzialaniem = milicja (za 4) + pobieranie vp za dodatkowe karty i buy.
Osobiscie bardzo nie lubie tej karty, ale nie uwazam, ze jest za silna. jest o 2 drozsza od milicji, ktora chyba nikt nie uwaza za za silna karte. Jest malo kart za 6 do porownania, ale goons vs gold moim zdaniem wybor nie jest oczywisty (jasne, zalezy od ukaldu, ale czesto bedzie taki, ze warto olac goonsy kompletnie).
Natomiast to co goonsy (i kolonia) wnosza moim zdaniem fajnego to taka zmiane myslenia o strategii, ze gracze megadoswiadczeni i skostniali, ktorzy juz na pierwszy rzut oka widza jak grac musza przewartosciowac myslenie i znowu uzywac mozgu a nie jechac na automatyzmach. mozna wygrac gre nie biorac ani jednej prowincji ani kolonii, bo gracz bioracy prowincje sie zamuli i nie bedzie w stanie skonczyc gry, a mozna wtopic rownie bolesnie :)
Natomiast to, co mi sie nie podoba to fakt, ze imo zwieksza losowosc gry (przynajmniej w takiej selekcji kart jak jest na bsw). Na tych kartach da sie szybciej rozkrecic deck, wiec wieksze znaczenie ma poczatek, a potem juz czesto jest nie do odrobienia. pamietam partie, w ktorej majac chapelke w pierwszym secie, pociagnalem trzecia reke pod tytulem chapel + 4 miedziaki, a czwarta w postaci 3 estate i jakies 2 karty :( Nie do odrobienia.
P.
dla mnie karty które sa tylko troche lepsze a kosztuja wiecej to jest to samo. tylko wyciaganie kasy. i nie lubie bardzo czegos takiego.
przez ten dodatek i ludzi odpuszczajacych sobie gre, załuje ze zapisałem sie do ligi. ale dogram do konca i nie bede oddawał wo
zawsze mozesz sie uprzec, ze swoje partie chcesz grac bez prosperity i juz :)
Llewelyn_MT - Sarin 2:1
Pierwszą grę wtopiłem bardzo przez Goons. W dwóch kolejnych było ciasno, ale dałem radę, najpierw dzięki wyspom a potem za sprawą strategicznie rozmieszczonych przemytników.
Prosperity jest nudne i do dupy. A już na pewno karty dostępne na BSW, oprócz Kunstschmeide. Goons są kartą, którą niemal zawsze trzeba kupić. Jeśli nie mamy sposobu na bardzo szybkie skończenie partii bez Goons niemal na pewno przegramy.
Grzechu vs. Stolarz 2:0
Pierwsza partia wygrana o włos jednym punktem. W drugiej zaważyła duża liczba Peddlerów w talii.
Grzechu-latajacy_pies 1:2 dla psa.
ja uwazam, ze goons nie jest ani w polowie tak 'must have' jak alchemist :)
a można wykluczyć samo prosperity z grania na BSW?
oczywiscie, zamiast randomset all ustawiasz randomset seaintralch ( o ile nie zrobilem literowki :) ). jest taka opcja po prostu do ustawiania.
P.
Przy okazji, na niektorych stolach jest domyslnie ustawione prostperityhigh, co oznacza ze jest proporcjonalnie za duzo kart z prosperity. Jak ktos zapomni albo nie umie tego zmienic, to gra na mocno niestatystycznych setach :)
yakos - Fionaxxx 2-0
cahir- szept 2-1( chyba:)
cahir- wilczekyou przełożony na niedzielę.
Co do Prosperity w NLD.
Gracie na tym, na czym chcecie. Jeśli siadacie do pojedynku i jedna strona powie "Prosperity won!", to warto uszanować tę grzeczną prośbę. :)
Z drugiej strony, jeśli drugiej stronie na tym zależy, to gracie z Prosperity.
Najlepiej ustawiać randomset all i jazda.
dla mnie milicja jest za nisko wyceniona, 2kasy i discard przeciwnika do 3. i goons też uważam, że są za tanie. pomijajac, że to głupi pomysł za dawanie punktów za kupowanie kart. ale cóż.
coraz mniej mi sie podoba dominion ale z tym to już sie powtarzam. na żywo więcej pogram w thunderstorm po prostu :-)
Nixon:
proszę o przedłużenie terminu rozegrania meczów z tej kolejki, mam spore problemy z internetem, które najpóźniej we wtorek-środę powinny zniknąć.
@up
chodzi oczywiście tylko o moje mecze ;)
brak kontaktu z piotrsmu - rzekł GoldenDragon
Jutro [poniedziałek] rozpisuję pary na ostatni tydzień. Nierozegrane pojedynki przesunę, ale 31 stycznia będę nieugięty.
GoldenDragon - piotrsmu 1:2
wilczelyko : cahir 2:0
Prześlij komentarz